TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 19 czerwca 2024 r. od godz. 09.00 do 14.00
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
Lech Janicki - prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 14 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej, ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.
PROGRAM
- Płatności gotówkowe między przedsiębiorcami w 2024 r. – różne zagadnienia
- Wyłączenie wydatków opłaconych gotówką z kosztów uzyskania przychodów.
- Kiedy można zapłacić kontrahentowi gotówką a kiedy niezbędna jest płatność przelewem – analiza różnych sytuacji (jednorazowe transakcje, wielokrotne zakupy od tego samego dostawcy, kilka zakupów jednego dnia, umowy ramowe, umowy na czas określony i umowy ciągłe)
- Płatności ratalne, zaliczki, zakup środków trwałych
- Częściowa płatność gotówką a częściowa przelewem – skutki podatkowe
- Czy można uchylić skutki podatkowe źle zrobionej płatności ? (np. zwrot środków i ponowna zapłata przelewem tej samej kwoty; najnowsze interpretacje)
- Umowy ramowe i najnowszy wyrok NSA z 2024 r.
- Biała lista podatników VAT i jej wpływ na rozliczanie kosztów uzyskania przychodów w CIT i PIT w 2024 r.
- Kiedy błędnie opłacona faktura nie może zostać rozliczona w kosztach uzyskania przychodów?
- Identyfikacja płatności, do których mają zastosowanie nowe regulacje.
- Płatności na rachunki techniczne (np. za media), PayU, PayPal, płatność kartą, rachunki depozytowe i powiernicze.
- Problem usług ciągłych, przy których przekroczono limit 15 tys. zł
- Moment weryfikacji rachunku w białej księdze oraz kwestia przelewów z odroczonym terminem realizacji.
- Zlecenia stałe i polecenia zapłaty.
- Weryfikacja kontrahentów i archiwizacja danych związanych z płatnościami.
- Co zrobić, gdy kontrahenta „nie ma” na białej liście podatników VAT?
- Rachunki ROR i inne, których nie znajdziemy w białej księdze.
- ZAW-NR w sytuacji błędnego przelewu
- Korekta kosztów uzyskania przychodów w sytuacji błędnej płatności.
- Biała księga a kompensaty należności.
- Zapłata podmiotom zagranicznym a przepisy o białej księdze.
- Zapłata faktur wystawionych z oznaczeniem „mechanizmu podzielonej płatności” (MPP)
- Objaśnienia Ministra Finansów z 20 grudnia 2019 r. w sprawie stosowania nowych regulacji.
- Zapłata faktur wystawionych z oznaczeniem „mechanizmu podzielonej płatności” (MPP) i skutki na gruncie podatków dochodowych.
- Korekta kosztów uzyskania przychodów z tytułu źle dokonanej płatności.
- Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych i jej wpływ na przepisy podatkowe.
- Ulga na złe długi w CIT i PIT i jej stosowanie w praktyce w doniesieniu do niezapłaconych należności.
- Praktyczne ujęcie ulgi na złe długi w CIT-8 .
- Sankcje dla dłużnika i uprawnienia dla wierzyciela – w trakcie roku czy w zeznaniu rocznym?
- Moment dokonania korekty dochodu przez obie strony „nierozliczonej” transakcji.
- Kiedy nie można skorzystać z „ulgi na złe długi”
- Sytuacje szczególne (np. stosowanie przepisów do podatników, którzy nie zapłacili kontrahentowi, ale nie rozpoznali nieopłaconego wydatku w kosztach uzyskania przychodów)
- Płatności na rzecz podmiotów zagranicznych w świetle przepisów o podatku u źródła (WHT)
- Jak bezpiecznie stosować przepisy o podatku u źródła w 2024 r.?
- Jak dokumentować usługi nabywane od podmiotów zagranicznych, aby nie było problemów z tzw. „podatkiem u źródła” (WHT)
- Certyfikaty rezydencji i inne dokumenty potrzebne przy weryfikacji kontrahenta zagranicznego.
- Identyfikacja „zakupów zagranicznych” rodzących obowiązki w podatku u źródła.
- Czym jest ubruttowienie płatności w podatku u źródła?
- Obowiązki deklaracyjne i informacyjne po stronie polskiej firmy (np. CIT 10Z, IFT-2R)
- Płatności związane z samochodami osobowymi w firmie w świetle objaśnień Ministra Finansów i interpretacji podatkowych.
- Płatności podatników CIT-u Estońskiego – skutki podatkowe.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
OPŁATA
- 300 zł - dla członków SKwP ze składką opłaconą przez co najmniej ostatnie dwa lata
- 330 zł - dla pozostałych osób
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
Opłatę za kurs należy uiścić dopiero po mailowym potwierdzeniu realizacji szkolenia przez pracownika biura.
INFORMACJE DODATKOWE
Szczegóły organizacyjne przy szkoleniu on-line:
- Zajęcia prowadzone przez Internet, za pomocą platformy ClickMeeting umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy na czacie.
- na wskazany adres e-mail uczestnik otrzyma zaproszenie do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting, prosimy o podawanie prywatnego adresu e-mail.
- Zgłoszeni uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Należność po wcześniejszym potwierdzeniu terminu realizacji szkolenia przez Biuro Oddziału prosimy kierować na nasze konto w PKO BP S.A. O/O Olsztyn 68 1020 3541 0000 5902 0010 8902