search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
10 kwietnia 2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
szkolenie
Tryb:
w dni robocze
Opłata:
330,- zł od osoby
300,- zł Cena dla członków SKwP ze składką członkowską opłaconą przez co najmniej ostatnie dwa lata

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 10 kwietnia 2025 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Lech Janicki - prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 14 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej,  ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

PROGRAM

  1. Płatności gotówkowe między przedsiębiorcami w 2025 r. – różne zagadnienia
  • Wyłączenie wydatków opłaconych gotówką z kosztów uzyskania przychodów.
  • Kiedy można zapłacić kontrahentowi gotówką a kiedy niezbędna jest płatność przelewem – analiza różnych sytuacji (jednorazowe transakcje, wielokrotne zakupy od tego samego dostawcy, kilka zakupów jednego dnia, umowy ramowe, umowy na czas określony i umowy ciągłe)
  • Płatności ratalne, zaliczki, zakup środków trwałych
  • Częściowa płatność gotówką a częściowa przelewem – skutki podatkowe
  • Czy można uchylić skutki podatkowe źle zrobionej płatności ? (np. zwrot środków i ponowna zapłata przelewem tej samej kwoty; najnowsze interpretacje)
  • Umowy ramowe i najnowszy niekorzystny wyrok NSA z 2024 r.
  1. Biała lista podatników VAT i jej wpływ na rozliczanie kosztów uzyskania przychodów w CIT i PIT w 2025 r.
  • Kiedy błędnie opłacona faktura nie może zostać rozliczona w kosztach uzyskania przychodów?
  • Identyfikacja płatności, do których mają zastosowanie nowe regulacje.
  • Płatności na rachunki techniczne (np. za media), PayU, PayPal, płatność kartą, rachunki depozytowe i powiernicze.
  • Problem usług ciągłych, przy których przekroczono limit 15 tys. zł
  • Moment weryfikacji rachunku w białej księdze oraz kwestia przelewów z odroczonym terminem realizacji.
  • Zlecenia stałe i polecenia zapłaty.
  • Weryfikacja kontrahentów i archiwizacja danych związanych z płatnościami.
  • Co zrobić, gdy kontrahenta „nie ma” na białej liście podatników VAT?
  • Rachunki ROR i inne, których nie znajdziemy w białej księdze.
  • ZAW-NR w sytuacji błędnego przelewu
  • Korekta kosztów uzyskania przychodów w sytuacji błędnej płatności.
  • Biała księga a kompensaty należności.
  • Zapłata podmiotom zagranicznym a przepisy o białej księdze.
  • Zapłata faktur wystawionych z oznaczeniem „mechanizmu podzielonej płatności” (MPP)
  • Objaśnienia Ministra Finansów z 20 grudnia 2019 r. w sprawie stosowania nowych regulacji.
  1. Zapłata faktur wystawionych z oznaczeniem „mechanizmu podzielonej płatności” (MPP) i skutki na gruncie podatków dochodowych.
  2. Korekta kosztów uzyskania przychodów z tytułu źle dokonanej płatności.
  1. Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych i jej wpływ na przepisy podatkowe.
  1. Ulga na złe długi w CIT i PIT i jej stosowanie w praktyce w doniesieniu do niezapłaconych należności.
  • Praktyczne ujęcie ulgi na złe długi w CIT-8 .
  • Sankcje dla dłużnika i uprawnienia dla wierzyciela – w trakcie roku czy w zeznaniu rocznym?
  • Moment dokonania korekty dochodu przez obie strony „nierozliczonej” transakcji.
  • Kiedy nie można skorzystać z „ulgi na złe długi”
  • Sytuacje szczególne (np. stosowanie przepisów do podatników, którzy nie zapłacili kontrahentowi, ale nie rozpoznali nieopłaconego wydatku w kosztach uzyskania przychodów)
  1. Płatności na rzecz podmiotów zagranicznych w świetle przepisów o podatku u źródła (WHT)
  • Jak bezpiecznie stosować przepisy o podatku u źródła w 2025 r.?
  • Jak dokumentować usługi nabywane od podmiotów zagranicznych, aby nie było problemów z tzw. „podatkiem u źródła” (WHT)
  • Certyfikaty rezydencji i inne dokumenty potrzebne przy weryfikacji kontrahenta zagranicznego.
  • Identyfikacja „zakupów zagranicznych” rodzących obowiązki w podatku u źródła.
  • Czym jest ubruttowienie płatności w podatku u źródła?
  • Obowiązki deklaracyjne i informacyjne po stronie polskiej firmy (np. CIT 10Z, IFT-2R)
  1. Płatności związane z samochodami osobowymi w firmie w świetle objaśnień Ministra Finansów i interpretacji podatkowych.
  2. Płatności podatników CIT-u Estońskiego – skutki podatkowe.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

  • komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.

OPŁATA

  • 300,00 zł/ osoby dla członków SKwP*
  • 330,00 zł/ osoby dla pozostałych podmiotów gospodarczych i osób fizycznych

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu zajęć, które zostanie wysłane pocztą elektroniczną na adres podany w formularzu zgłoszenia.

 

INFORMACJE DODATKOWE

W ramach szkolenia zapewniamy:
- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Należność  po wcześniejszym potwierdzeniu terminu realizacji szkolenia przez Biuro Oddziału prosimy kierować na nasze konto w PKO BP S.A. O/O Olsztyn 68 1020 3541 0000 5902 0010 8902

Serdecznie zapraszamy!

ul. Kajki 10/12
10-547 Olsztyn

kom. 518 694 427 (pon., wt. pt.)
kom. 518 694 495

biuro@olsztyn.skwp.pl

PKO BP S.A. O/O Olsztyn 68 1020 3541 0000 5902 0010 8902