search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
10 lutego 2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
szkolenie
Tryb:
w dni robocze
Opłata:
400,- zł od osoby
380,- zł Cena dla członków SKwP ze składką członkowska opłaconą przez co najmniej ostatnie twa lata

ORGANIZACJA

godzina: od 09:00 do 14:30

W ramach szkolenia zapewniamy:
• materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf) – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia,
• zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

  • Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć ClickMeeting.
  • Wymagania techniczne: komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia bezproblemowego przebiegu szkolenia, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
  • Opłatę  prosimy wnosić po wcześniejszym mailowym potwierdzeniu realizacji szkolenia przez procownika biuro SKwP

ADRESACI SZKOLENIA

Szkolenie skierowane jest do pracowników działów podatkowych, księgowych, głównych księgowych, przedsiębiorców, właścicieli biur rachunkowych i ich pracowników oraz doradców podatkowych.

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest usystematyzowanie zagadnień związanych z rozliczaniem podatku VAT w organizacjach samorządowych. Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do podatników VAT czynnych, ale obejmuje także obowiązki podatników zwolnionych. Szczególną uwagę poświęcono identyfikacji czynności podlegających opodatkowaniu oraz odliczaniu częściowemu podatku, w tym korektom podatku naliczonego.

WYKŁADOWCA

Leszek Lewandowicz -  doradca podatkowy, wykładowca w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce, Sekretarz Zarządu Głównego SKwP oraz Sekretarz Oddziału Wielkopolskiego w Poznaniu. Doświadczony praktyk, który jest na bieżąco ze wszystkimi zmianami podatkowymi.

PROGRAM

1. Pojęcie podatnika i podstawowe obowiązki podatników (także zwolnionych z VAT).
2. Identyfikowanie czynności podlegających opodatkowaniu VAT.

  • Czynności opodatkowane stawkami, w tym nieodpłatne.
  • Czynności zwolnione.

3. Czynności poza zakresem VAT (zadania statutowe/ustawowe).
4. Dokumentowanie czynności dla celów VAT.

  • Fakturowanie.
  • Kasy rejestrujące.
  • Ujęcie w ewidencji sprzedaży.

5. Odliczenie częściowe.

  • Kwalifikacja zakupów i podatku naliczonego.
  • Ustalanie proporcji (współczynnika).
  • Współczynniki krańcowe.
  • Prewspółczynnik.

6. Korekta roczna podatku naliczonego.

  • Ustalenie wielkości korekty dla środków trwałych i pozostałych zakupów.
  • Ujęcie w podatkach dochodowych.

7. Korekta jednorazowa – zmiana przeznaczenia.

  • Sprzedaż składnika majątku w okresie korekty.
  • Inne przypadki korekt jednorazowych.

8. Korekta jednorazowa – samochody osobowe (art.90b)..

  • Zakres i przesłanki dokonania korekty.
  • Ujęcie w podatkach dochodowych.

9. Ograniczone odliczenie w przypadku nieruchomości

  • Odliczenie podatku przy nabyciu.
  • Korekta podatku naliczonego – zmiana sposobu wykorzystywania.

10. Ujęcie korekt podatku naliczonego w ewidencji i deklaracji VAT.
11. Deklaracje VAT i zapłata podatku (także dla podatników zwolnionych).
12. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

ul. Kajki 10/12
10-547 Olsztyn

kom. 518 694 427 (pon., wt. pt.)
kom. 518 694 495

biuro@olsztyn.skwp.pl

PKO BP S.A. O/O Olsztyn 68 1020 3541 0000 5902 0010 8902