Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
11.09.2020
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
szkolenie online
Tryb:
szkolenie online
Opłata:
240,- zł od osoby

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Uczestnik powinien dysponować komputerem lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu (przeglądarka Google Chrome lub Firefox).

Organizacja

Czas trwania szkolenia wynosi 6 godzin lekcyjnych.

Rozpoczęcie: godzina 09.00 

 

Prowadzący:

Adwokat, Doradca Podatkowy Marcin Górski – specjalista w zakresie podatków, w tym podatku od towarów i usług oraz zasad fakturowania, wykładowca, autor publikacji.

W ramach szkolenia zapewniamy:

  • autorskie materiały szkoleniowe w formie elektronicznej,
  • zaświadczenie o ukończeniu.

Należność prosimy kierować na nasze konto w PKO BP S.A. O/Olsztyn nr 68 1020 3541 0000 5902 0010 8902

Ważne

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić w formie pisemnej najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów szkolenia. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania opłaty za zgłoszony udział.

Cel szkolenia.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z nową strukturą logiczną dla potrzeb VAT, która wchodzi w życie dnia 1 października 2020 r.  Jest to rewolucja w zakresie obowiązków informacyjnych dla potrzeb VAT.  Nowa struktura logiczna zakłada raportowanie deklaracji oraz ewidencji w jednym dokumencie.  Poza tym, problematyczne może być oznaczanie wybranych operacji kodem cyfrowym (GTU) oraz kodem literowym.  Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z całokształtem nowej struktury logicznej przy uwzględnieniu wskazówek Ministra Finansów zawartych w broszurze informacyjnej oraz w pytaniach i odpowiedziach Ministra Finansów.

Program

1. Istota JPK_VDEK
a) JPK_VDEK jako dowód w kontroli podatkowej albo postępowaniu podatkowym.
b) JPK_VDEK a pozostałe struktury logiczne JPK.
c) Ewidencja i deklaracja w jednym dokumencie.
d) Rodzaje pól. Pola obligatoryjne. Pola opcjonalne. Pola fakultatywne.
e) Nowe zasady korygowania błędów. Korygowanie błędów w części ewidencyjnej. Korygowanie błędów w części deklaracyjnej.
f) Odpowiedzialność. Odpowiedzialność podatkowa. Odpowiedzialność karno – skarbowa.
g) Zakres czasowy zastosowania. Jak korygować stare JPK.

2. Nagłówek oraz oznaczenie podmiotu.
a) Kod formularza oraz wariant formularza. Kod formularza oraz wariant formularza JPK a Kod formularza oraz wariant formularza deklaracji.
b) Cel złożenia. Prezentacja JPK_VDEK składanego po raz pierwszy. Prezentacja korekty JPK_VDEK.
c) Prezentacja podmiotu. Osoby fizyczne. Pozostałe podmioty.

3. Część ewidencyjna.
a) Oznaczenie kontrahenta. Transakcje krajowe. Transakcje wewnątrzwspólnotowe. Transakcje z państwami trzecimi.
b) Typ dokumentu. Jak prezentować faktury VAT. Kiedy RO ? Kiedy WEW ? Kiedy FP ?
c) Typ dokumentu w przypadku sprzedaży na rzecz konsumentów. Typ dokumentów w przypadku sprzedaży na rzecz przedsiębiorców. Raport okresowy a faktura paragonowa. Zagadnienie paragonów fiskalnych traktowanych jak faktura uproszczona.
d) Typ dokumentu w przypadku transakcji międzynarodowych. Odwrotne obciążenie w transakcjach międzynarodowych. Kiedy faktura ? Kiedy dokument wewnętrzny ?
e) Typ dokumentu w przypadku korekty podstawy opodatkowania oraz podatku należnego. Jak prezentować fakturę korygującą ? Ulga na złe długi.
f) Oznaczenie kodami cyfrowymi oraz kodami literowymi wybranych transakcji. Sprzedaż dokumentowana fakturą a kody cyfrowe oraz kody literowe. Sprzedaż dokumentowana pozostałymi dokumentami a kody cyfrowe oraz kody literowe.
g) Wybrane dylematy związane ze stosowaniem kodów cyfrowych oraz literowych. Czy usługa gastronomiczna w ramach, której dochodzi do dostawy napojów alkoholowych powinna być oznaczona GTU_1 ? Jakie GTU dla dostawy folii typu stretch ? Czy GTU_10 dla usług budowlanych ? Jak definiować usługi niematerialne dla GTU_12 ? Czy GTU_13 dla dostawy towaru z transportem ? Czy kod MPP dla fakultatywnego MPP ?
h) Jak prezentować stare odwrotne obciążenie w obrocie krajowym ?
i) Typ dokumentu w przypadku strony zakupowej. Jak prezentować zakupy dokumentowane fakturą VAT ? Kiedy MK ? Kiedy VAT RR ? Kiedy WEW ?
j) Jak prezentować zakupy z zagranicy ? Kiedy faktura ? Kiedy WEW ?
k) Jak prezentować korektę zakupów ? Faktura korygująca. Ulga na złe długi. Preproporcja oraz proporcja.
l) Oznaczenie kodami literowymi poszczególnych zakupów. Kiedy MPP ? Kiedy IMP.
m) VAT marża od strony sprzedażowej oraz zakupowej. Marża ujemna.

4. Część deklaracyjna.
a) Prezentacja poszczególnych operacji gospodarczych. Jak prezentować stare odwrotne obciążenie w obrocie krajowym ?
b) Zaliczenie nadwyżki podatku naliczonego nad podatkiem należnym na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych.
c) Uzasadnienie przyczyn korekty jako pole fakultatywne.

5. Pozostałe zagadnienia. Pytania i odpowiedzi.

Dane uczestnika szkolenia
Dane drugiego uczestnika szkolenia
Dane trzeciego uczestnika szkolenia
Dane czwartego uczestnika szkolenia
Dane piątego uczestnika szkolenia
Dane szóstego uczestnika szkolenia
Dane siódmego uczestnika szkolenia
Dane ósmego uczestnika szkolenia
Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
Dane do faktury

Zobowiązanie uczestnika szkolenia

Kajki 10/12
10-547 Olsztyn

tel. 89 527 90 50
tel. 89 527 90 60
kom. 517-358-268

biuro@olsztyn.skwp.pl
szkolenia@olsztyn.skwp.pl

PKO BP S.A. O/O Olsztyn 68 1020 3541 0000 5902 0010 8902