search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
12 Marca 2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
szkolenie
Tryb:
w dni robocze
Opłata:
420,- zł od osoby
400,- zł Cena dla członków SKwP  ze składką opłaconą przez co najmniej ostatnie dwa lata

VAT w 2025  –  nowy rodzaj zwolnienia SME, system kaucyjny, podatek od plastiku, bieżące informacje o KSeF, wybrane problemy z praktyki księgowego - 

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 12 marca 2025 r. od godz. 09.00 do 15.30
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar hybryda) - każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Joanna Podkówka-Sędek - wieloletni wykładowca prawa podatkowego i rachunkowości w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce. Specjalista z zakresu podatku VAT. Prowadzi także warsztaty praktyczne i szkolenia wewnętrzne dla pracowników działów finansowych i księgowych. Doświadczony wykładowca akademicki. Dyrektor finansowy – główny księgowy w międzynarodowej firmie produkcyjnej. Posiada również  doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych i przeprowadzaniu audytów podatkowych.

PROGRAM

  1. Procedura SME – zwolnienie podmiotowe:
  • na czym polega procedura SME,
  • jakie są korzyści z nowej procedury,
  • kto może skorzystać,
  • potrzeba skorzystania ze specjalnego numeru,
  • specjalne możliwości w zakresie podatku naliczonego,
  • zmiany w fakturowaniu w ramach zwolnienia,
  • zawiadomienia i właściwość US.
  1. System kaucyjny – zmiany planowane na 2025r.
  • wpływ nowych rozwiązań na podstawę opodatkowania,
  • nowe obowiązki ewidencyjne,
  • opodatkowanie zwrotu odpadów opakowaniowych,
  • „podmiot wprowadzający produkty w opakowaniach na napoje”,
  • nowe obowiązki w zakresie dokumentacji.
  1. Podatek od plastiku” :
  • od kogo pobierany jest podatek i na jakich zasadach,
  • opłata za jednorazowe opakowania w kontekście handlu detalicznego, hurtowego, punktów gastronomicznych.
  1. KSeF – zasady i terminy wprowadzenia – stan wiedzy na dzień szkolenia:
  • obowiązkowe przystąpienie do systemu od 1 lutego 2026 r.
  • podmioty zobowiązane do wejście od 1 kwietnia 2026 r.
  • faktury konsumenckie (B2C) a KSeF.
  • faktury z kas fiskalnych i faktury uproszczone wystawiane w dotychczasowej formie,
  • moment wystawienia u sprzedawcy i powstanie obowiązku podatkowego,
  • dzień wpływu do nabywcy faktury ustrukturyzowanej i prawo do odliczenia podatku naliczonego,
  • KSeF a faktury dla zagranicznych kontrahentów,
  • nadawanie/poszerzanie/odbieranie uprawnień,
  • uwierzytelnianie się w systemie,
  • możliwość bezpośredniego dostępu do faktur wystawianych w KSeF,
  • fakturowanie w czasie awarii systemu po stronie podatnika lub po stronie Ministerstwa Finansów,
  • liberalizacja sankcji i ich stosowanie,
  • zasady zwrotu podatku naliczonego w ciągu 40 dni,
  • dziesięcioletni okres przechowywania faktur w KSeF,
  1. Rodzaje faktur ustrukturyzowanych,
  • format i elementy faktury ustrukturyzowanej – struktura logiczna FA 3,
  • pola obowiązkowe w KSeF,
  • pozycje opcjonalne,
  • dane fakultatywne,
  • zasady wprowadzania do obrotu e-faktury,
  • faktury korygujące w KSeF,
  • dane raportowane w JPK i KSeF.
  1. Darowizny i nieodpłatne przekazanie w firmie – wybrane problemy:
  • pomoc powodzianom i stawka 0%,
  • posiłki dla pracowników – nie tylko regeneracyjne,
  • prezenty,
  • gratisy,
  • nagrody.
  1. Samochód osobowy w firmie:
  • prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie i w trakcie eksploatacji,
  • samochody wykorzystywane na podstawie umowy najmu,
  • samochód prywatny w działalności gospodarczej,
  • darowizny samochodów – wybrane przypadki.
  1. Koniec roku – niedobory zawinione i niezawinione na gruncie ustawy o VAT.
  2. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

  • komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.

UCZESTNICY OTRZYMAJĄ:

  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Odpłatność:

420 zł. - od osoby
400 zł. - od osoby- dla członków SKwP  ze składką opłaconą przez co najmniej ostatnie dwa lata

Opłatę  za kurs należy uiścić dopiero po mailowym potwierdzeniu realizacji szkolenia przez pracownika biura.

Realizacja kursu uzależniona jest od ilości osób zainteresowanych powyższą tematyką.

 

Należność  po wcześniejszym potwierdzeniu terminu realizacji szkolenia przez Biuro Oddziału prosimy kierować na nasze konto w PKO BP S.A. O/O Olsztyn 68 1020 3541 0000 5902 0010 8902

SERDECZNIE ZAPRASZAMY !!!

ul. Kajki 10/12
10-547 Olsztyn

kom. 518 694 427 (pon., wt. pt.)
kom. 518 694 495

biuro@olsztyn.skwp.pl

PKO BP S.A. O/O Olsztyn 68 1020 3541 0000 5902 0010 8902