TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
Szkolenie prowadzone jest od godz. 09.00 do 14.00
- on-line (każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy)
CEL
Podczas szkolenia przedstawione zostaną nie tylko same zasady wystawiania faktur ustrukturyzowanych i korzystania z systemu KSeF, ale także najczęściej pojawiające pytania i odpowiedzi Ministerstwa Finansów związane z funkcjonowaniem systemu i jego obowiązkowym stosowaniem. W ramach szkolenia, pod okiem doświadczonego wykładowcy–praktyka, uzyskasz kompleksową wiedzę z zakresu:
- wdrożenia u podatnika Krajowego Systemu e-Faktur,
- wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
- nowych pojęć i definicji,
- skutków wprowadzonych zmian w fakturowaniu.
WYKŁADOWCA
Anna Dziura - praktyk, trener, wykładowca, były pracownik RIO w Koszalinie - pracownik wydziału analiz i kontroli, były pracownik Izby Skarbowej w Szczecinie o/Koszalin - pracownik działu podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych; były pracownik Drugiego Urzędu Skarbowego w Koszalinie - komisarz skarbowy w komórce kontroli podatkowej. Jako pracownik Izby Skarbowej w Szczecinie o/Koszalin, zajmowała się orzekaniem w II instancji w zakresie podatków dochodowych (sporządzanie decyzji w sprawach odwoławczych, odpowiedzi na skargi kierowane do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, uczestniczyła jako pełnomocnik Dyrektora Izby Skarbowej w wokandach przed WSA). Jako pracownik Drugiego Urzędu Skarbowego zajmowała się kontrolą podatkową przedsiębiorców w zakresie podatków dochodowych i podatku VAT.
PROGRAM
Ramy prawne i zasady funkcjonowania KSeF
- Faktury wg Dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej oraz wg polskiej ustawy o VAT,
- Postaci faktury przewidziane przepisami Dyrektywy 2006/112/WE oraz polskiej ustawy o VAT,
- Faktury ustrukturyzowanej,
- Faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna,
- Zapewnienie autentyczności pochodzenia, integralności treści, czytelności treści,
- Wystawienie faktury w ustrukturyzowanej a akceptacja kontrahenta,
- Terminy wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
Dokumenty przetwarzane przez KSeF:
- Proces wystawienia faktury w KSeF,
- Walidacja faktury wysłanej do KSeF w celu wystawienia,
- Informacje dodatkowe w fakturach ustrukturyzowanych oraz załączniki do faktur ustrukturyzowanych (np. protokoły odbioru, warunki dostawy INCOTERMS, nr WZ, adres dostawy, dane odbiorcy innego niż nabywca itp.),
- Weryfikacja uprawnień osoby/podmiotu do korzystania z KSeF,
- Wystawienie faktury w KSeF a zgoda nabywcy,
- Otrzymywanie faktur w KSeF oraz dostęp do faktur wystawionych i otrzymanych w KSeF,
- Numer faktury ustrukturyzowanej a JPK,
- „Refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe).
- Omówienie wzorca faktury ustrukturyzowanej.
Rodzaje dokumentów wystawianych przy użyciu w KSeF,
- Faktury ustrukturyzowane dla kontrahentów krajowych oraz zagranicznych,
- Faktury ustrukturyzowana a nota korygująca,
- Anulowanie faktury ustrukturyzowanej,
- Duplikat faktury ustrukturyzowanej,
- Faktury „VAT-RR”, faktury metoda kasowa, system marży,
- Faktura wystawiana przez nabywcę (samofakturowanie),
- Faktur wystawiona przez podmiot zagraniczny a KSeF,
- Faktura wystawia przez podmiot zwolniony na podstawie art. 43 oraz 113 ustawy o VAT,
- Faktury wystawiania w ramach OSS i IOSS,
- Faktura ustrukturyzowana a kasa fiskalna,
- Faktury wystawione w okresie niedostępności KSeF (tzw. tryb „offline”) oraz związane z nimi obowiązki,
- Faktury ustrukturyzowane wystawione w okresie awarii KSeF,
- Znaczenie kodu QR umieszczanego obowiązkowo na wydruku lub obrazie elektronicznym faktur wystawianych w KSeF.
Moment wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej oraz ich korygowanie
- moment wystawienia faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
- data wystawienia faktury w KSeF a data powstania obowiązku podatkowego VAT,
- moment otrzymania faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
- moment otrzymania faktury w KSeF a prawo do odliczenia podatku VAT.
Korygowanie faktur od lipca 2024 r.
- Korygowanie faktur ustrukturyzowanych wyłącznie w KSeF,
- Korygowanie faktur wystawionych poza KSeF (przed lipcem 2024 r.),
- Wystawianie faktur korygujących poza KSeF – czy to będzie możliwe?
- Specyfika korekty in minus podatku należnego od lipca 2024 r.
- Specyfika korekty in minus podatku naliczonego.
Korzyści wynikające z dobrowolnego stosowania faktur ustrukturyzowanych:
- 40-dniowy zwrot podatku VAT,
- Ułatwione stosowanie korekty in minus po stronie sprzedawcy i nabywcy,
- Brak konieczności dostarczania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,
- Brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur,
- Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych przez system KSeF.
Zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację Skarbową
Sankcje w zakresie nieprawidłowości w korzystaniu z KSeF od stycznia 2025 r.:
- Sankcja za wystawienie faktury poza KSeF,
- Sankcje za wystawienie faktur w niewłaściwym formacie w okresie awarii lub w trybie „offline”,
- Sankcje za opóźnione przesłanie do KSeF faktur wystawionych w okresie awarii lub w trybie „offline”.
Numeru systemowy nadawany fakturze przez KSeF a opis przelewu za fakturę ustrukturyzowaną:
- Numer KSeF a pojedyncze przelewy przy użyciu mechanizm podzielonej płatności),
- Numer KSeF a zbiorcze przelewy przy użyciu mechanizm podzielonej płatności),
- Numer KSeF a „zwykłe” przelewy pomiędzy podmiotami będącymi podatnikami VAT czynnymi.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE dla wersji ONLINE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
OPŁATA
- 334 zł brutto od osoby
- 300 zł brutto od osoby - cena dla członków SKwP składką opłacona przez co najmniej ostatnie dwa lata
Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
W wersji online materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
Należność po wcześniejszym potwierdzeniu terminu realizacji szkolenia przez Biuro Oddziału prosimy kierować na nasze konto w PKO BP S.A. O/O Olsztyn 68 1020 3541 0000 5902 0010 8902
Serdecznie zapraszamy!
Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera, żeby