search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
10 września 2025r
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
szkolenie
Tryb:
w dni robocze
Opłata:
370,- zł od osoby
350,- zł Cena dla członków SKwP składką opłacona przez co najmniej ostatnie dwa lata

KSeF – w pytaniach i odpowiedziach. Nowa wersja schemy - FA(3).

 TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 10 września 2025 r. od godz. 09.00 do 14.00 ( 6 godz. lek.) 
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Marcin Otręba - doradca podatkowy, doktorant w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE, zajmując się rozwiązywaniem bieżących problemów podatkowych oraz wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego jako pracownik naukowy na wydziale Finansów i Zarządzania. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. W ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2020 r. związany jest z Kancelarią Staniek & Partners Law For Industry w której łączy wiedzę z zakresu prawa podatkowego z praktyką. Od 2021 r. Adiunkt na Wydziału Finansów i Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na kierunku Finanse i rachunkowość

PROGRAM

  1. Faktury ustrukturyzowana:
    • pojęcie faktury ustrukturyzowanej,
    • kogo będzie dotyczył obowiązek wystawiania faktur w KSEF,
    • dokumentowanie sprzedaży przez podatników zwolnionych z VAT,
    • dokumentować sprzedaż dla osoby fizycznej nieprowadzącej działalności?
    • sprzedaż na kasie rejestrującej, faktury uproszczone i faktury do paragonów,
    • faktury VAT_RR w formie ustrukturyzowanej,
    • procedura marży w ramach u-faktur,
    • posługiwanie się fakturą poza systemem KSEF,
    • procedury odbioru e-faktur przez nabywców towarów i usług,
    • czy można odmówić przyjęcia faktury ustrukturyzowanej w 2026 r.
    • udostępnienie u-faktury nabywcy,
    • wystawienie i doręczenie faktury kontrahentowi zagranicznemu.
  2. Działanie systemu KSeF:
    • Krajowy System e-Faktur – zasady funkcjonowania,
    • warunki autentyczności pochodzenia i integralności treści w przypadku e-faktur,
    • Uwierzytelnianie się podatnika w systemie a ZAW-FA
    • Podpisywanie e faktur,
    • Nadawanie uprawnień innym osobom lub podmiotom,
    • Uprawnienia w zakresie JST (jednostka centralna i jednostki podrzędne),
    • Numer KSeF faktury,
    • migracja danych do KSeF – wystawianie faktur z poziomu indywidualnego oprogramowania księgowego,
    • Wystawienie e-faktury bezpośrednio w KSeF,
    • Dane dostępowe do faktury ustrukturyzowanej w KSeF,
    • Weryfikacja kontrahenta w KSeF,
    • Archiwizowanie u-faktur, a bezpieczeństwo danych wrażliwych.
  3. Dane na u-fakturze:
    • Pozycje obowiązkowe e-faktury,
    • Pozycje opcjonalne e-faktury,
    • Dane z umowy albo zamówienia na u-fakturze,
    • Moment wystawienia u-faktury,
    • Samofakturowanie,
    • Zasady wykazywania korekt in minus faktur „zwykłych”,
    • moment wykazania korekty in minus u-faktury, treść korekty,
    • Noty korygujące w KSef,
    • Duplikat faktury w KSeF,
    • Anulowanie faktury w KSeF.
  4. Zmiany dotyczące e-faktur:
    • Wprowadzenie załącznika do faktury,
    • Wymóg podania nr NIP jednostki organizacyjnej JST,
    • Nowa rola w Podmiot3 – Pracownik,
    • Wprowadzenie trybu off-line na życzenie,
    • Zasady szybszego zwrotu VAT na rachunek bankowy podatnika,
    • Stosowanie kursów walut z u-faktur – nowe zasady,
    • Kary dla podatników za niestosowanie KSeF – 1 sierpnia 2026,
    • Przelewy MPP dla u-faktur – nowe zasady,
    • Oznaczanie płatności za u-faktury i korzystanie z identyfikatora zbiorczego,
    • Wprowadzenie trybu off-line na życzenie.

OPŁATA

    • 370 zł brutto od osoby
    • 350 zł brutto od osoby - cena dla członków SKwP składką opłacona przez co najmniej ostatnie dwa lata

Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

W RAMACH SZKOLENIA ZAPEWNIAMY

- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

Szkolenie odbędzie przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć
Wymagania techniczne: komputer z kamerą i głośnikiem, dostęp do Internetu ( przeglądarka Chrome lub Edge)
Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.

Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Należność  po wcześniejszym potwierdzeniu terminu realizacji szkolenia przez Biuro Oddziału prosimy kierować na nasze konto w PKO BP S.A. O/O Olsztyn 68 1020 3541 0000 5902 0010 8902

Serdecznie zapraszamy!

ul. Kajki 10/12
10-547 Olsztyn

kom. 518 694 427 poniedziałek-piątek 10.30-15.30
kom. 518 694 495

biuro@olsztyn.skwp.pl

PKO BP S.A. O/O Olsztyn 68 1020 3541 0000 5902 0010 8902