search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
4 grudnia 2025 POTWIERDZONY TERMIN REALIZACJI
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
szkolenie
Tryb:
w dni robocze
Opłata:
430,- zł od osoby
400,- zł Cena dla członków SKwP ze składką opłaconą przez co najmniej ostatnie dwa lata
Zapisz się

ZAMKNIĘCIE ROKU- BILANS 2025- PODATEK dochodowy

Liczba miejsc ograniczona

Zgłoszenia przyjmujemy do 24 listopada 2025r. lub do wyczerpania dostępnej puli miejsc

Termin: 4 XII 2025r.

liczba godzin- 8 (9.00 – 15.30)

Wykładowca: Małgorzata Mazurkiewicz- biegły rewident, wykładowca z zakresu prawa podatkowego i rachunkowości, m.in. w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce, członek Komisji Egzaminacyjnej dla kandydatów na biegłych rewidentów

PROGRAM SZKOLENIA:

  • Zmiany wprowadzone w roku 2025 i planowane na rok 2026 oraz zagadnienia bieżące dotyczące przepisów o podatkach dochodowych:
  1.  Obowiązki „dużych” podatników po zmianach de-regulacyjnych.
  2. Przyporządkowanie przychodów do właściwego okresu.

2.1. Szczególne momenty powstania obowiązku podatkowego.

2.2. Usługi ciągle – rozbieżności w ujęciu podatkowym i rachunkowym.

2.3. Przedpłaty i zaliczki.

2.4. Przychody ujmowane kasowo.

2.5. Rezygnacja ze zwolnienia w zakresie dotacji (nowe rozwiązanie w przepisach)– wpływ na dochód podatkowy i potrącenie kosztów podatkowych.

     3.  Koszty pośrednie i bezpośrednie jako koszty podatkowe.

3.1. Przyporządkowanie kosztów na przełomie lat podatkowych.

3.2. Różnice między ujęciem księgowym i podatkowym, rozliczenie kosztów przez podatnika   prowadzącego podatkową księgę przychodów i rozchodów.

3.3. Koszty wynagrodzeń składek płatnika na przełomie lat podatkowych.

4. Korekta przychodów i kosztów podatkowych.

4.1. Moment korekty.

4.2. Szczególne zasady korekty cen transferowych.

4.3. Różnice między podejściem rachunkowym i podatkowym.

5. Nieściągalne wierzytelności jako koszty podatkowe u podatników prowadzących księgi   rachunkowe  i podatkową księgę przychodów i rozchodów.

6. Ulga na złe długi w zeznaniu rocznym.

6.1. Obowiązki i prawa podatników.

6.2. Odwrócenie ulgi z poprzednich lat – praktyczne przykłady.

6.3. Uga na złe długi czy zaliczanie wierzytelności do kosztów podatkowych – kryteria wyboru danego rozwiązania.

8. Odliczanie strat podatkowych

9. Koszty hipotetycznych odsetek tzw. NID - kiedy i jak je stosować.

10. Minimalny podatek dochodowy w praktyce  - bieżące zagadnienie po pierwszym roku działania przepisów

11. Obowiązki informacyjne podatnika i płatnika po zakończeniu roku podatkowego

12. Podatek u źródła – bieżące zagadnienia i problemy

1.1  Objaśnienia podatkowe z 3 lipca 2025 r. dotyczące stosowania tzw. klauzuli rzeczywistego właściciela dla celów podatku u źródła

1.2 Podatek u źródła „kaucyjny” – jak stosować przepisy w praktyce, na co zwrócić uwagę aby nie być zagrożonym sankcjami

1.3 Informacje IFT – omówienie wersji zmienionej po wprowadzeniu podatku u źródła „kaucyjnego”

1.4. Bieżące interpretacje i orzecznictwo w zakresie podatku u źródła

  • Bieżące, istotne zagadnienia w rozliczaniu VAT, zmiany wprowadzone w roku 2025 i zaplanowane na rok 2026:
  1. Zmiany w obszarze VAT wprowadzone w roku 2025.

1.1. Kasy fiskalne – nowe rozporządzenie w sprawie zwolnień
z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kas fiskalnych.

1.2. Zmiany stawek VAT na wybrane towary.

1.3. Zwolnienie podmiotowe z VAT art. 113 – nowe zasady zwolnień.

1.4. Modyfikacja definicji miejsca świadczenia usług (art. 28g).

1.5. Zwrot akcyzy przy zakupie i czasowej rejestracji samochodu.

1.6. Ewidencja i rozliczanie w VAT  obrotu opakowaniami zwrotnymi

  1. Bieżące istotne zagadnienia w rozliczaniu VAT związane z zamknięciem roku obrotowego 2025 i otwarciem ksiąg oraz rozliczeń w 2026.

2.1. Weryfikacja prawidłowości rozliczeń VAT w trakcie roku obrotowego:

  •       uzgodnienie obrotów do przychodów bilansowych  i podatkowych,
  •       kontrola obowiązku rozliczania VAT naliczonego współczynnikiem proporcji,
  •       weryfikacja sald kont VAT należnego i naliczonego,
  •       księgowania i weryfikacja salda konta rozrachunki z US z tytułu VAT,
  •       zwrot podatku od wartości dodanej – analiza,
  •       weryfikacja dokumentacji dotyczącej transakcji międzynarodowych.

2.2. Zdarzenia po dniu bilansowym w rozliczeniach VAT, z uwzględnieniem zmian    wprowadzanych od dnia 1 lutego 2026:

  •       spóźnione faktury,
  •       faktury korygujące sprzedaż,
  •       faktury korygujące zakup.

2.3. Rozliczenia podatku od wartości dodanej oraz podatku od towarów i usług w podatku dochodowym.

2.4. Prezentacja rozliczeń VAT w sprawozdaniu finansowym – analiza przypadków.

  1. Zmiany w przepisach ustawy o VAT w roku 2026

3.1. Zmiany de-regulacyjne wprowadzane w 2026 – zwiększenie limitu zwolnienia podmiotowego z VAT (art. 113)

3.2.  Jak szybko i skutecznie przygotować księgi i systemy do wejścia w życie KSeF:

  • Terminy wdrożenia i zakres podmiotowy obowiązku
  • Wyłączenia z KSeF i okresy przejściowe

Modele fakturowania po wejściu KSeF:

  • B2B: podatnicy czynni, zwolnieni, zagraniczni
  • B2C, rolnicy ryczałtowi, inne podmioty szczególne

 Samofakturowanie i faktury VAT RR:

  • Relacje krajowe i zagraniczne
  • Warunki formalne, schemy VAT RR i korekt

Dokumentowanie i ewidencjonowanie sprzedaży:

  • Rodzaje transakcji, moment obowiązku podatkowego
  • Faktury VAT, zaliczkowe i faktury rozliczające
  • Korekty faktur,
  • Kasy fiskalne a KSEF, faktury, paragony z NIP, FP, RO, WEW
  • Ewidencja w JPK_VAT a KSeF, pole P1, kursy walut
  • Ulga na złe długi
  • Ulga na złe długi

 Identyfikator wewnętrzny i zarządzanie strukturą organizacyjną:

  • Jednostki wewnętrzne w KSeF
  • Rola podmiotu trzeciego
  • Załącznik ustrukturyzowany i występowanie o uzyskanie zgody na wysyłkę faktur z załącznikiem

Dokumentowanie i ewidencjonowanie zakupów:

  • Moment odbioru faktury a termin odliczenia VAT
  • Ujęcie w JPK_VAT, samochody, paliwa, koszty „pracownicze”
  • Proporcja, zmiana przeznaczenia, czynności zagraniczne

           Organizacyjne przygotowanie podmiotu do KSeF:

  • Nowa organizacja pracy w firmie
  • Wdrożenie KSeF to projekt obejmujący całą firmę oraz jej kontrahentów. Współpraca  z księgowymi, IT i kontrahentami
  • Elektroniczny obieg dokumentów to najlepsza reakcja na wyzwania związane z KSeF
  1. Interpretacje i orzecznictwo (w tym TSUE) w roku 2025 w obszarze podatku
    od towarów i usług – przegląd.
  • Zmiany de-regulacyjne w przepisach pozostałych ustaw prawa podatkowego
  1. Ustawa Ordynacja podatkowa
  2. Ustawa o KAS
  3. Ustawa o podatku od spadków i darowizn
  4. Ustawa o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników
  • Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia, dyskusja

 

OPŁATA:

  • 430zł/os.
  • 400zł./os.- Członkowie SKwP ze składką opłaconą przez co najmniej ostatnie dwa lata.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia

Zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy podany przez uczestnika przy rejestracji na szkolenie.

INFORMACJE DODATKOWE

Szczegóły organizacyjne przy szkoleniu on-line:

  •  Zajęcia prowadzone przez Internet, za pomocą specjalnej platformy  ClickMeeting umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy na czacie.
  • na wskazany adres e-mail uczestnik otrzyma zaproszenie do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting, prosimy o podawanie własnego adresu e-mail.
  • Zgłoszeni uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Wymagania techniczne:

  • laptop/komputer z głośnikiem i mikrofonem/smartfon,
  • stabilny dostęp do Internetu.
  • przeglądarka internetowa (preferowana Google Chrome),

Należność  po wcześniejszym potwierdzeniu terminu realizacji szkolenia przez Biuro Oddziału prosimy kierować na nasze konto w PKO BP S.A. O/O Olsztyn 68 1020 3541 0000 5902 0010 8902

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy
Zniżka
Dane drugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka
Dane trzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka
Dane czwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka
Dane piątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka
Dane szóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka
Dane siódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka
Dane ósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka
Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka
Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka
Dane do faktury
Załączniki
Załącz
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

ul. Kajki 10/12
10-547 Olsztyn

kom. 518 694 427 poniedziałek-piątek 10.30-15.30
kom. 518 694 495

biuro@olsztyn.skwp.pl

PKO BP S.A. O/O Olsztyn 68 1020 3541 0000 5902 0010 8902

close